Bienvenido Chile! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Mirte - WaarBenJij.nu Bienvenido Chile! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Mirte - WaarBenJij.nu

Bienvenido Chile!

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

25 Februari 2013 | Chili, Valparaíso

Een week geleden had ik mijn emotionele afscheid op het vliegveld in Brussel en vandaag zit ik in mijn korte broekje in de zon mijn eerste indrukken van chili te verwoorden. Op dinsdag om 9.30 kwam ik aan in Santiago na een lange vermoeiende reis en al meteen werd me duidelijk dat ik de taal toch niet zo goed beheers als ik dacht, maar blijkbaar hebben ze in chili ook een heel apart accent. Met handen en voeten werk ben ik met de bus en metro toch bij mijn eerste hostel terecht gekomen. Hier spreken ze gelukkig goed engels en krijg ik voor mijn eerste nacht zomaar een 1 persoons kamer. Op dinsdag hebben ze altijd gezamenlijk eten dus kon ik mooi de andere gasten leren kennen. Meteen valt het op hoeveel mensen er alleen op reis zijn en iedereen heeft zijn eigen indrukwekkende reisplan/verhaal, erg leuk om inspiratie op te doen. De volgende dag ben ik op eigen houtje de stad gaan verkennen en heb lekker genoten van het zonnetje. Santiago is een hele grote stad waar 40% van alle inwoners van het land woont. Het is hier nu zomervakantie dus het is erg rustig in de stad. De stad heeft vaak aardbevingen en daardoor zijn ze veel gebouwen constant aan het renoveren. Je ziet dus veel oude spaanse gebouwen, maar ook heel veel moderne wolkenkrabbers. De tweede dag heb ik nog een gratis tour gedaan door de stad en de geschiedenis erachter achter de stad gehoord en de mooie plekjes bezocht. 'S avond was er een kroegentocht waar ik aan mee heb gedaan om het nachtleven te verkennen, het was erg gezellig en bijzondere ervaring. De kroegen en muziek zijn vergelijkbaar met Nederland misschien iets meer Latin er doorheen, alleen het dansen op de muziek verschilt wat met mijn Nederlandse ritme gevoel. Maar alles is te leren:)
De volgende dag san cristobal beklommen, met bus omhoog en lopend omlaag, hier had je een mooi overzicht over de stad en zie je hoe groot het eigenlijk wel niet is. Op zaterdag ben ik naar Valparaiso gereisd dat is een havenstad 150km vanaf Santiago, hier zit ik in een bijna onvindbaar maar geweldig hostel! Het heeft echt een huiselijk sfeertje, meteen toen ik hier kwam werd ik uitgenodigd voor een bbq. Deze bbq was echt een bijzondere ervaring, om 22uur komen er allemaal vrienden van de eigenaar binnen en tillen de woonkamer tafel de straat op en de bbq ernaast. Het bier en de wijn komen te voorschijn en iedereen helpt met het bereiden van het eten. Er wordt dus volop gedronken en bij elke leuke opmerking wordt er gezellig geproost! Om 12uur is het dan eindelijk tijd om te eten, iedereen dus de straat op en dan lekker broodjes met vlees en groenten eten uit het vuistje. De volumeknop van de muziek gaat omhoog en na het eten begint iedereen te dansen en weer komt de limbostok te voorschijn:) om 4uur is de rust in het hostel wedergekeerd. Het is hier normaal om als stelletje in 1 bed te slapen, wat betekende dat we met 11 personen in een kamer voor 8 personen lagen! Het was echt een top avond:)
Gister was er een redbull bmx race in de stad, jongens die met kleine fietsje de heuvels en trapjes van de stad af racen, er was zelfs 1 ramp waarbij de fietsers door een huis heen moesten. Echt heel indrukwekkend om te zien. Vandaag(maandag)samen met een kerel naareen museum gelopen dat dicht was op maandag;) beetje jammer van de hele wandeltocht bergop, maar het uitzicht maakt veel goed. Valparaiso is een een Unesco beschermde stad, er is heel veel straatkunst en de huizen zijn op een indrukwekkende manier gebouwd. Vooral de straatkunst vind ik er indrukwekkend en heb er wat mooie foto's van gemaakt. Morgen ga ik lekker naar het strand hier verderop en denk dat ik woensdag verder ga naar mijn volgende bestemming waar dat ook mag zijn;)
Ik denk dat het backpackers leven me wel gaat bevallen!

Mijn foto's staan op facebook, ik hoop dat iedereen ze kan zien?!

  • 25 Februari 2013 - 21:50

    Heleen:

    Mirt, klinkt goed daar, vooral die bbq! Ik ben jaloers hihi. Ben benieuwd naar je volgende bestemming. Xxx

  • 25 Februari 2013 - 22:19

    Desiree:

    Wauuuuw Kebafje van me! Wat klinkt dit goed zeg! Ik hoop dat je veel van deze mooie avonturen mee mag maken en dat alles goed gaat daar:)! Doe voorzichtig en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! GENIET! x

  • 25 Februari 2013 - 22:25

    Lieke R:

    Mirte!!

    Klinkt inderdaad indrukwekkend, mooi, spannend en gezellig!
    Fijn en leuk om te horen dat je echt zo makkelijk contacten legt met alles en iedereen, dat maakt het een stuk makkelijker. Luister maar goed naar de verhalen van andere reizigers, kun je veel tips en tops van opsteken:)
    Vond het top om even te facetimen van de week, moeten we vaker doen!

    Songejonge, lijkt me toch spannend om niet eens te weten waar je woensdagavond toch weer zal belanden, maar ach, dat maakt het juist leuk!
    Top meid dat je je droom achterna gaat en het ook echt bent gaan doen! Geniet er van, de tijd zal vliegen.. je zit al op week 1, van de wie weet wel 78;)

    Heel veel plezier, succes met je Spaans, met het reizen en geef je ogen goed de kost;)

    Xx lieke

  • 26 Februari 2013 - 01:29

    Maartje:

    Hola chica! Escribo mi reaccion en Espanol, que puedes practicar. Que bueno tu primera semana! Y que bueno que ya vienes mas cerca de mi. En mayo vas a venir aqui, verdad? Disfruta todos los momentos y hablamos muy pronto!!

    un beso!
    Maartje

  • 26 Februari 2013 - 03:05

    Annemiek:

    Ha die Mirte,

    Wat fijn om te lezen dat het backpacken jou zo goed bevalt.
    En echt leuk om te lezen wat je meemaakt.
    Heel veel plezier, succes met je Spaans, succes met het uitzoeken van de volgende bestemming en geniet er maar lekker van!!!

    Liefs, Annemiek

  • 26 Februari 2013 - 09:32

    Mien:

    Hoi Mirte,
    Geweldig dapper van je deze onderneming ga hem weer met spanning volgen.
    xxx Mien

  • 26 Februari 2013 - 10:16

    Kim:

    Heerlijk die backpackverhalen!!! Ik blijf je volgen! Geniet , geniet , geniet!!
    X kim

  • 26 Februari 2013 - 10:50

    Marloes:

    Blijf schrijven, blijf schrijven Mirt! Zo kunnen wij af en toe het koude Nederland ook vergeten ;)!!
    Geniet er van en ik geniet een beetje mee door je verhalen :).

    Veeeeeel plezier nog!

    xxxx

  • 26 Februari 2013 - 11:10

    Lotte:

    Chicka!!
    Soundss gooood my dear :). Blyven oefenen met je limbostok en bootyshake als vanouds!
    Wie weet wel n.goede leraar op je volgende bestemming :).
    Klinkt iig super allemaal meid. Helemaal fyn dat er zoveel reizgers zyn!
    Lieverd, ENJOY.
    Kykyk uit naar je volgende verhaal :)
    Muchos besos!
    Xxxx

  • 26 Februari 2013 - 12:08

    Charlotte:

    He Mirte,

    Leuk om te lezen dat jij je zo goed vermaakt! Veel plezier nog, maar dat zal wel goed komen;)

    Groetjes Charlotte

  • 27 Februari 2013 - 21:42

    Lieke:

    Heey Mirt!
    Leuk daar!!!!! Bijna tijd voor het volgende verhaal ;-)
    Have fun!
    XXizz

  • 28 Februari 2013 - 10:57

    Michelle:

    Jeetje Mirt, wat een verschil met hier.. Vooral op dat zonnetje eruggg jaloers!

    Maar wat heb je alweer veel gezien en gedaan in die korte tijd, you rock girl!

    xx

  • 17 Maart 2013 - 21:13

    Karin:

    Geweldig! Waarom doe ik dit niet! Samen met je mama! Oh, wat zag ze op tegen je vertrek, maar het went. Mindfullness doet haar goed en op zijn tijd zingen met het koor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 17512

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 08 December 2016

Australië!!

18 Februari 2013 - 24 Maart 2014

Backpacken door Latin America

24 Februari 2011 - 17 Juni 2011

Malawi 2011

Landen bezocht: